zondag 9 maart 2014

Joint venture

Juist. Dit was ik nog vergeten te melden de vorige keer.
Enkele maanden geleden, na een avond in Menen op café gezeten te hebben (yea, I'm not kidding) kwam er een mooi idee voor een projectje uit de bus. Licht en krachtig. Dat is altijd een leuke combinatie als het over auto's gaat natuurlijk.

Welke cijfers we precies gaan halen weten we niet, maar het gaat vooral een prettige kar zijn om mee te spelen.

Dit schattig klein ding


met dit stuk Zweedse power B-)



Ja natuurlijk, dat is een Volvo-blok. Een viercilinderke zelfs. Eentje dat ik nog had liggen en eigenlijk voorzien had om ooit es in een 240 te hangen. Thing is dat het er tot nu toe nog altijd niet van gekomen is (en ik voor dat plan ondertussen een zescilinder staan heb ;) ) dus ja, de keuze was nogal voordehandliggend eigenlijk :-)


B234F 2.3 liter viercilinder zestienklepper met elektronische injectie en ontsteking jongne!! Jahaa!!
Dat kan toch alleen maar leuk worden in zo'n Opel Kadett. Ik bedoel, als je 's ochtends spek met eieren eet, hef je zo'n ding in je eentje op!

Anyway, dat blok heeft standaard 160pk. Standaard betekent met de originele stuurdozen, maar die heb ik er nooit bijgehad, dus daar doen we niet aan mee. Stuurdozen van gast'n à la Megasquirt enzo waren ook een optie, maar op een gegeven moment kwam er tijdens een zoektocht door het ondoorgrondbare internet een website op mijn scherm geslopen waar te lezen viel dat er zoiets bestaat als

-hou je vast-

open source motormanagement

(WHAAAAAAAAAAAAAAAAA????????)

Yea.
Dat komt er dus in. Ik heb nog geen flauw idee wat het gaat geven, maar ik vind het wel een tof idee. 
So that makes it worth a try, ain't it? :-)

Whoot!

2 opmerkingen:

  1. Heb je met alternatieve motor management reeds gespeeld?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee we hebben dit plan afgevoerd en gaan voor iets anders. De B234 ligt dan ook nog steeds uit elkaar in m'n schuur :)

      Verwijderen