donderdag 12 mei 2011

'84 240 DL - Swap

Eindelijk weer een 240 in de schuur om aan te werken. En wat voor werk, het beesje heeft een andere motor nodig. De vorige is namelijk beschadigd geweest, uit elkaar gehaald voor expertise, en daarom hebben ze heel de boel verkocht. Goed voor mij natuurlijk

Naar NL gereden om een andere motor. Ik heb het simpel gehouden heb dus een andere B200 genomen. Het enige wat ik dus moe(s)t doen is de inlaat overbouwen, aangezien de auto op LPG rijdt en het gasmengstuk op de originele carbu zat. De motor die ik in NL heb gehaald is er eentje met mechanische injectie, dus alles ervan af gehaald (iemand geïnteresseerd?) en het inlaatspruitstuk van de originele motor er weer op.

Er zit ondertussen ook een andere krukaskeerring op en een nieuwe koppeling. Nu de boel toch uiteenligt is dat geen slecht idee. Komend weekend ga ik de motor monteren in de kas, dan kan ik de distributieriem ook vervangen, het is namelijk nogal moeilijk om die verrekte krukasmoer los te krijgen als het blok niet gemonteerd is en je geen luchtdruktools hebt...


Soit, foto's






Geen opmerkingen:

Een reactie posten