donderdag 9 februari 2012

960 verdict

Dus... Er klopte iets niet zoals je in de vorige post kan lezen, en ik heb net es een en ander bekeken.

De stuurbekrachtigingspomp (die dus olie rondpompt naar het stuurhuis en wordt aangedreven door de alternatorriem) stond volledig droog. Ik had geen stuurbekrachtiging, dat had ik al gemerkt, maar ik dacht dat't stuurhuis kapot was. Ik heb in het begin toen'm thuiskwam alle peilen gecheckt en alles was ok, dus ik vind het wel vreemd. Soit, ik heb er een halve liter ATF (Automatic Transmission Fluid fyi) ingekapt en toen begon'm lawaai te maken, dus ik vermoed dat de pomp simpelweg gegrippeerd is. Dat zou wel verklaren waarom ik de motor niet in toeren krijg natuurlijk.

Verder rammelt er ook iets verschrikkelijk als ik gas los, wat me doet vermoeden dat het toplager van de bak kapoet is. Afijn, allemaal geen ramp natuurlijk, zolang het blok op zich perfect draait (wat'm ook doet, draait gelijk een naaimachientje op ralenti ;) ) maak ik me geen zorgen.


Ik heb nog iets moois op het oog, en als dat doorgaat dan ga ik de 960 gewoon asap uit elkaar trekken. Als dat niet doorgaat, dan ga ik het blokje eerst een beetje optimaliseren.
Maar over dat moois expliceer ik later nog wel meer als het doorgaat.


Cheers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten