dinsdag 4 augustus 2015

I'm back

At last.
Na de Varfard











ben ik zeker niet gestopt met sleutelen ofzo, integendeel. Het was vrij druk en intensief waardoor ik eigenlijk weinig tijd over had om aan Volvo's te sleutelen. Jawel, you read that correctly. Ik heb maanden aan een Mercedes gesleuteld!






Niet zomaar een Mercedes natuurlijk. Een 300TE. Dat wil zeggen een 3.0 zescilinder met 24 kleppen en 220pk. Op LPG. Fijn werkje :)
Hoewel het een compleet ander merk is, kun je Mercedes en Volvo toch op zoveel vlakken met elkaar vergelijken. Zeker op technisch vlak merk je dat er bij beide merken op dezelfde manier wordt geredeneerd. Het moet goed zijn, het moet stijlvol zijn en het moet vooral lang meegaan. Daarom alleen al is het veel fijner sleutelen aan dit soort auto's dan aan bijvoorbeeld een Frans stuk verdriet.
Ik ga het zelfs nog straffer vertellen. Niet alleen hebben Volvo en Mercedes veel gemeen (toch tot de jaren '90), hun spoilers zijn zelfs zo goed als uitwisselbaar! Hehe, that's right, we hebben een spoiler van een Volvo 850 genomen, 7 cm ingekort en op de Mercedes gedropt. Als je het niet weet, zou je echt zweren dat hij ervoor gemaakt is :)
Maar soit. Het Mercedes-project ligt momenteel even stil want de spuiter is met verlof. Ik knal hier wel enkele foto's in van het eindresultaat. 

Verder heb ik nog wel enkele leuke dagen gehad :)




Leuke auto's tegengekomen



Fijn met een hoogtewerkertje zitten spelen op 20m hoogte


zoek de niet-Volvo ;) 



Barbecuetje gedaan achter de schuur, want daarvoor dient een zomer natuurlijk, nietwaar?


En een beetje de decoratieve decorateur uitgehangen in de schuur.



Okay, you guys, of course ga ik jullie niet teleurstellen. Ik heb ook nog gesleuteld. B-)

Het rechterwiellager van m'n tienklepper gromde al een tijdje. This explains why.
Voor de duidelijkheid: dat hoort niet zomaar uit elkaar te vallen als je het demonteert ;)


Enkele weken geleden ook m'n subframe vervangen want dat was geplooid. Fijn werkje, viel eigenlijk heel goed mee.


De motor moest natuurlijk wel opgespannen worden anders werd ik Platte Pieter.


 

En je gelooft het nooit - ik heb zelfs aan m'n AWD gesleuteld! :D





Yesyes, dit worden toch de velgen B-)



Afhankelijk van de tijd dat je mijn gezever al kunt verduren, herinner je je misschien nog de T-5 die ik begin dit jaar opgebouwd heb. Die is naar een oude schoolkameraad van mij gegaan die'm een beetje naar zijn zin gemaakt heeft.
Nu is het door omstandigheden niet meer mogelijk voor die kerel om met die auto te blijven rijden, dus is hij terug bij mij gearriveerd.


Ik ga enkele dingetjes op punt zetten en de auto optisch een beetje aanpassen en dan gaat hij waarschijnlijk de verkoop in. Fijn ding wel. Tweeliterke (op papier) en -ik schat- 270-280pk. 
Hmm, ik ga nog op vakantie met de auto eind augustus... ;-)


Speaking of which, ik ben weer naar de Hayride geweest!


















Zo. Blij dat ik jullie eindelijk weer up to date heb kunnen brengen met mijn mega interessante avonturen, want jullie zaten er gegarandeerd op te wachten!

Nee zonder zever, er komt binnenkort nog wel nieuws want het sleutelen moet vooruit gaan.
I'll keep you posted!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten