dinsdag 28 februari 2017

MT > AT

Twee weken geleden heb ik iets onnozels gedaan. In al mijn euforie ben ik eigenlijk zo met de 144 beginnen rijden zonder een en ander te controleren. Als resultaat was het oliepeil van de automaatbak op een gegeven moment zodanig laag (er zat een lekje onderaan), dat het fataal werd. Ze schakelde daarvoor al maar 2 keer (automaten in die tijd hadden maar 3 versnellingen), maar nu schakelt ze helemaal niet meer.

Gelukkiiiiiggggg had ik net enkele dagen eerder een beetje speelgoed opgehaald.


Een manuele bak met al het toebehoren (op de pedalen na, die regel ik morgen) voor de ombouw van automatische transmissie naar manuele transmissie. Fijn knutselwerkje, maar nog veel fijner resultaat.
Eindelijk geen drie versnellingen meer, maar de volle vier, jawel! Luxe kent geen grenzen! ;)

Anyway, dat is voor komend weekend.


Afgelopen weekend hebben Vader Lemmens en ik een retourtje Amsterdam gedaan.



(hij is helemaal naar beneden getrokken voor transport, maar zo'n lage 240 ziet er wel fancy uit he? :) )

Niet voor mezelf deze keer, maar een exemplaartje voor in de Lemmens-Volvo-Verzameling. Mijn schoonbroer heeft eindelijk het licht gezien en heeft de Volkswagen aan de kant geschoven.
Heel mooie auto, fijn optiepakket (het is een Super Polar, dus airco, elektrische ruiten, leer, zetelverwarming enzovoorts), nog maar 300 000km en van '91. Dat betekent dus dat hij al de kofferklep heeft die niet roest, de chassisbalk onder de voorzetels die geen water verzamelt en een Redblock met een elektronische injectie, geen carbu.
Also, de vorige eigenaar is zo vriendelijk geweest om er al een mooie berg onderdelen aan te vervangen, dus het is een goede betrouwbare auto om als eerste Volvo te nemen.
Én het is een 240. Stiekem ben ik een beetje jaloers.


Soit, binnenkort meer daarover!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten