maandag 13 februari 2017

Ongeduld strikes again

Aangezien ik de 144 zo snel mogelijk wou verlagen heb ik de beschrijving van de veren die ik besteld heb maar half gelezen. En dat is me natuurlijk een beetje tegengevallen.

De voorkant paste wel. Mooi verschil he?


Achteraan heb ik dus een klein probleem. De veren die ik besteld heb, hebben aan weerszijden een zwijnestaart. De veren onder mijn auto hebben dat maar aan 1 kant.
In de beschrijving stond dat de veren een dubbele zwijnestaart hadden, maar dat ze pasten in allen 140-modellen tot eind '73. Die van mij is van begin '73 dus dat leek me safe.
Niet dus. Volgende keer toch maar even m'n luiheid overwinnen en onder de auto kijken.



Anyway, ik krijg ze er wel onder geknutseld, het is ook leuker als er een béétje uitdaging in zit ;)

Dit is nu het resultaat!



Kont nog omlaag en dan wordt dat mooi.

Ik heb ook een setje gescoord voor de ombouw van automatische naar manuele bak. Hopelijk komt dat dus ook snel in orde, want die drie versnellingen voldoen niet echt. Toch niet voor mijn rijstijl ;)


Vorige week had ik een klein benzinelek. De benzineafsluiter die is ingebouwd om op gas te rijden, is daar de boosdoener van. Die sluit namelijk gewoon af, zonder de benzine terug naar de tank te sturen. De pomp blijft dus constant benzine tegen die afsluiter duwen zonder dat die ergens naartoe kan. Je moet nu niet bepaald lang gestudeerd hebben om te snappen dat dat niet echt een goed idee is, dus ik had er al een tijdje over zitten denken om daar iets aan te doen. Toen het slangetje keer op keer scheurde (het is ook een keer genoeg voor dat ding), was het tijd.

Dat slangetje is zo zacht als iets. De kleinste drukpiek en het lekt.


Benzinepompke gedemonteerd 



Elektrische pomp gestolen bij een kameraad


Plaatje maken om het gat waar de benzinepomp zit af te dichten



Kabeltjes leggen


Testtijd. Contact aan, keuzeschakelaar op benzine en luisteren. Pomp draait. Even onder de kap kijken en ja hoor, overal benzine, behalve waar het hoort. Die pomp komt van een injectiemotor af en die motor heeft een benzineretour. Al de benzine die dus niet de motor ingaat, keert terug naar de tank. Dat betekent dat die pomp een debiet mag hebben van een miljoen liter per minuut, dat kan geen kwaad.
Bij mij dus wel. Ik had iets anders nodig. Vandaag dan maar gaan shoppen ;)


La Bomba eléctrica de Combustible es el Salvador!
Een elektrisch pompje dat afslaat als het een bepaalde tegendruk voelt. Werkt heerlijk, ik kan het andere carburatorgebruikers alleen maar aanraden. 


Easy to install aswell, very nice. Muchos gusta.



Soit, ik ga deze week om de manueleversnellingsbakonderdelen en hoop ook de verlagingsveren achter te monteren, dus dat zijn weer enkele stappen in de goede richting. Ik ga er nog geraken.


Tschüss!


1 opmerking:

  1. Leuk dat knutselen !! Maar ga je geen problemen hebben op de jaarlijkse keuring met de verlaagde veren ? (of je moet ze iedere keer demonteren / monteren dan ... ) ?

    BeantwoordenVerwijderen