zondag 26 maart 2017

Veel werk - weinig tijd

Maar dat is natuurlijk een goede zaak.

De 144 rijdt prima met de manuele bak, dus daar ben ik tevreden over. Alleen zou er nog wel een versnellinkje extra bij mogen. Ik denk dus dat ik in de komende maanden toch nog een ombouw naar een M47 uit een 240 ga wagen.

Tijdens de ombouw had ik nog een lekkende remleiding ontdekt, maar die's ondertussen uiteraard ook al gefixt.

Een remsysteem ontluchten op je eentje is nogal moeilijk, dus heb ik daar es iets voor geknutseld.


Compressor op druk laten komen, dit tooltje op het remvloeistofreservoir, druk op een goeie bar afstellen en de rest is kinderspel B-)


Maar soit, het ging over 240's;



De lelijke trekhaak gedemonteerd


Uiteindelijk na enkele vijven en zessen is de LPG-installatie gecontrolleerd geraakt, tank gekeurd en geretoucht, dus kon ik'm gaan halen.

Ik zou zeggen; welkom in de club :-)


Niet bij de pakjes blijven zitten, want er moeten enkele dingen opgefrist worden. De raamvegers zagen er niet echt geweldig meer uit.


Nieuwkes dus, die dingen zijn best duur.



De vernislaag op het dak zag er ook niet goed meer uit. Waarschijnlijk heeft een van de vorige eigenaars de auto dagelijks onder een of andere exotische boom geparkeerd (kan wel gebeuren in Italië) en dan krijg je dit.



Het is moeilijk vast te leggen op foto, maar als je goed kijkt zie je allemaal kleine puntjes waar geen vernislaag meer hangt. Erg jammer natuurlijk, want het enige wat je daar tegen kunt doen is het dak herlakken.

Dussss: roofrails demonteren en schuren.



Gisteren de auto bij de carrossier binnengebracht, als alles goed gaat heb ik'm donderdag terug.

Afgelopen woensdag dacht ik de auto te keuren, maar jammergenoeg heb ik daar een gelijkvormigheidsattest voor nodig. Ja ik weet het, de auto komt uit Nederland en dat is ook een EU-land, dus dat zou geen probleem mogen zijn, maaaaarrrrrrrrrrrrr aangezien de wet omtrent gelijkvormigheidsattesten is veranderd in '98, vallen al de auto's van voor '98 daar niet onder en hebben die dus wel een gelijkvormigheidsattest nodig.
Soit, so be it, niks aan te doen. Attestje aangevraagd bij Volvo, normaalgezien is dat deze week binnen. Laten we hopen :-)


Anyway, ik wil jullie de sfeerbeeldjes niet besparen ;-)


Yesyes, het is een Super Polar ;-)





De zitting van de chauffeurszetel was een beetje doorgezeten, dus daar komt ook een nieuwke in. Er ontbrak ook een veer in het netje dat de zitting op de goede hoogte houdt, dus dat speelde ook wel mee.



De hoes heeft ook al hard gewerkt, misschien dat dat wel nog te fixen valt.


Vier veren


Drie veren


Toch handig als je wat onderdelen liggen hebt ;-)


Aan de onderkant is alles gescheurd en gebroken, dus hij was echt wel aan veravnging toe.


A new one looks better, eh?



Zo, dat was het voorlopig weer. Ik ga binnenkort om een set velgen voor de 144, dus daar komt binnenkort een héél fijne update van B-)


Ajuu!


1 opmerking:

  1. Ferm een Super Polar !!! very nice car :-D
    Mijn zitvlak is er ook aan voor de moeite, het netje is compleet afgebroken en doorgeroest. Hier hebben ze inox versies, maar douane zal wel weer een probleem zijn :-) of mss iets zelfs in elkaar lassen / knutselen ... moet er nog eens naar kijken : https://www.wagonmeister.com/240-lower-seat-support-grid

    BeantwoordenVerwijderen