woensdag 26 oktober 2011

B6304 - zes-in-lijn 3.0l 24V

Zo, de 960 is binnen. Ik kon het natuurlijk niet laten om er even een ritje mee te maken (ookal zitten er geen zetels in en hangen er geen deuren meer aan) en hell, ik kan je wel zeggen dat hij het nog altijd heeft. Wat heeft? Alles. Het geluid, de power en vooral: het karakter.
Al van toen m'n pa een S90 had met dezelfde motor was ik verkocht. Je kunt dus gaan denken hoe content ik ben nu ik zelf ook eentje heb.

Wat ik er precies mee ga doen weet ik nog altijd niet. Uithalen en één en ander optimaliseren, da's zeker, maar waar ik het blok precies ga inhangen weet ik nog niet.

-In m'n eigen 850? Sja, zou wel leuk zijn (en vrij handig voor de keuring, het is op 1 cilinder na krak dezelfde motor) maar het is en blijft een FWD en ik zou het 5cilindergeluid wel missen ja...
-In een 240/740? Zeker doenbaar, iets meer werk dan in een 850 misschien, maar dan moet ik al weer een kas gaan vinden en die in orde zetten. Maar het zou wel leuk zijn natuurlijk. (240/740 is RWD)
-Verkopen? Yea, ik denk dat het zo zal lopen. Eerst het blok maar es uithalen en wat plannen maken. Dan zien of er potentiële kopers zijn ;)

Zaterdag zal ik wat foto's/filmpjes maken zodat ik het een en ander kan verduidelijken ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten