woensdag 22 oktober 2014

Vijftigste blogpost!

Well hi there! Ik heb al weer veel te lang niks gepost, ik weet het, maar het is een beetje druk geweest. Niet enkel op gebied van sleutelen, maar ik ben wel opgeschoten.

De V70XC van mijn vader is sinds enkele weken geen AWD meer. Het lager op de cardanas die dus naar de achteras loopt was versleten, dus heb ik die cardan even uitgehaald zodat de trillingen weg waren.
Een zoektocht naar zo'n cardanas is praktisch onbegonnen werk want die lagers gaan altijd kapot. Nieuw kost zo'n as 1200 euro.
Tsja. Wat doe je dan als je 2 850 AWD's staan hebt waarvan je eentje niet direct gaat gebruiken?
Juist.
Alles daar vanonder vijzen en onder de XC gooien zodat die weer mooi op vier wielen trekt en overal doorrijdt. The thing is dat je dan ook wel echt ALLES moet wisselen, want de lengtes komen niet overeen. Hell, zelfs de flenzen verschillen -_-
Bedankt, Volvo.




Anyway, toen ik even later ging testen was alles ok ;)



Heat shield fixing 101!








Geen idee of het gaat werken, morgen even checken hoe goed het vasthangt.
Het zijn de hitteschilden van mijn 850 AWD die ik nergens terugvind om nieuw te bestellen :(
Anyway, als het zo ook marcheert dan ben ik eigenlijk nog niet zo ongelukkig :)

Er was ook een hardnekkige motherfucker van een bout die afgebroken was toen ik de achteras heb gedemonteerd. Ik had al op z'n minst 500 keer geprobeerd met 2 camions kruipolie en een waterpomptang, maar dat marcheerde niet. Een moer op de bout lassen is ook 2 keer nutteloos gebleken.
Maarrrrr, den aenhouder wint!


Twee laselektroden en een cilinderkopbout later was het restje bout eruit. GREAT SUCCES!!!!!!!!!!!


Also; provisoir spoor regelen voor beginners :D



Afstand meten, bijregelen en hup, je voelt het verschil B-)


Iemand trouwens toevallig nog ergens een afdak op overschot? Het begint hier nu echt wel een beetje vol te worden buiten...


Nuja goed, die dingen blijven daar natuurlijk ook geen eeuwigheid staan.
Het is binnenkort namelijk winter en dan gaat er vollenbak gesleuteld worden.
Looks like it's gonna be Volvo o'clock B-)

(ba dum tssssss)



Hujjjj, dat was het weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten