zondag 18 januari 2015

Voornemens!

Het is hier weer een beetje stil de laatste tijd en dat wil zoals gewoonlijk zeggen dat er veel aan het gebeuren is in de schuur. Ik had mezelf een beetje voorgenomen van meer te gaan posten hier, maar zoals elk goed voornemen aan het begin van een nieuw jaar, is dat al om zeep.

Soit. Waar de hel kruipt al mijn tijd in. Dus.

Een tijd geleden heb ik deze binnengehaald.


Een complete 850 T-5 met een hele hoop opties. Het grote nadeel aan die auto is dat hij ooit een kleine aanrijding op de neus heeft gehad en dat dat niet echt naar behoren hersteld geweest is. Resultaat: veel kleine kwaaltjes die er zeker niet beter op gaan worden.

Een tijdje later heb ik deze binnengehaald.


Een 850 T-5 die leeggehaald was. Een tweeliter met LPG op papieren. De kas op zich was vrij goed, al zijn er hier en daar natuurlijk enkele minpuntjes. Maar dat heeft elke auto.


!!!TOP-TIP!!!
Een verkoper van een tweedehandsauto die zegt dat zijn auto in perfecte staat is, is ofwel een leugenaar, ofwel onwetend. Er bestaat namelijk geen enkele tweedehandse auto die in perfecte staat is, no matter what. Als je echt fatsoenlijk begint te zoeken is er altijd wel iets wat niet in orde is. En perfect is perfect.


Anyway, ondanks de kleine minpuntjes was deze kas natuurlijk nog vele malen beter dan die van de aubergine T-5. En laat ik nu net iemand gevonden hebben die een andere auto zoekt in de plaats van zijn Renault Clio. Dus was de beslissing vrij logisch; alles van de aubergine T-5 wordt overgebouwd op de grijze T-5 met de lelijke koplampen.


En dat beste vrinden, is wat ik dezer dagen aan het doen ben.
De donor is ondertussen leeg, dus ik ben (samen met de nieuwe eigenaar van de auto) de grijze al aan het opbouwen. De motor ligt erin en kan aangesloten worden, het onderstel zit er compleet onder, de carrosserie is af (moet dan enkel nog geplastidipt worden) en de remmerij is compleet.


Er moeten nog twee plekjes opgelast worden (vraag me niet hoe het komt, maar deze 850 had roest op een plaats waar ikzelf het nog nooit eerder had gezien...) en dan kan het interieur erin. De LPG-installatie ligt ook al te wachten, dus alles loopt vrij vlot.
De deadline is eind februari want dan verloopt de keuring van de Clio. Looks like we should gonna that :)


Owja, aangezien het winter is en mijn voeten altijd koud hebben, heb ik maar een kacheltje geïnstalleerd in de schuur ;)



Oyooooo, zo'n beest!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten