zondag 3 augustus 2014

Ohja, hoe kon ik dat vergeten...

Wel nieuws!!

Net voor de roadtrip heb ik een mede-850-vrind uit de nood geholpen. De beste kerel heeft namelijk een babykotsgele Cream Yellow 850 T-5R (voor de leken: een relatief zeldzame maar snelle 850 in een zeer geliefd kleur, maar niet zo übercool als mijn AWD, uiteraard) gekocht uit Spanje. Het zou geen Spaanse auto zijn als er niet hier en daar iets zou zijn zoals het niet moet, dus gaat hij enkele onderdelen wisselen. Onder andere ook de bougies. Thing is though dat de vorige eigenaar een van de bougies niet echt met veel liefde heeft gemonteerd met als resultaat dat de schroefdraad verkloot was.
Op zich is dat niet zo'n probleem. Even met een draadtap erdoor en het is opgelost. Alleen is het materiaal waar die bougie inzit, aluminium en is de schroefdraad redelijk cruciaal.

De oplossing daarvoor is een draadtap die zodanig veel materiaal wegneemt dat er plaats vrijkomt voor een bus met in- en uitwendige schroefdraad. Dus ben ik maar zo'n setje gaan kopen van Midlock (die gasten weten wel hoe het moet) want zoiets gaat me nog van pas komen.
Busje erin, bougie erin en hop, het ding draait weer.

De liefhebbers kunnen het hele verhaal nalezen op het volvo850forum in het blog van De Spaanse Curry.
Hier dus:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,71255.msg1525579.html#msg1525579


Hup!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten